Skip to: site menu | section menu | main content

pot k harmoniji

naredite nekaj zase...
Currently viewing: » Masaža doma

PRIPOROČILA ZA MASAŽO DOMA 

 

Poudarjam, da masaža stopal, ki jo izvajamo doma ni refleksoconska terapija, temveč le masaža stopal. Pomembno je, da nam taka masaža pospeši prekrvavitev in s tem oskrbo celic s kisikom ter nam pomaga sprostiti tako notranje kot mišične napetosti. Lahko zmasiramo sami sebe (samomasaža) ali družinskega člana, prijatelja. Masaža povezuje masiranca in maserja, zato ugodno vpliva na družinske odnose - toplo priporočam.

PRIPRAVA PROSTORA

Naj povem, da je za boljšo psihofizično sprostitev zelo pomembno vzdušje v prostoru. Zato ugasnite telefone, utišajte zunanje zvoke, si zavrtite umirjeno glasbo, prižgite dišavno lučko ali v izparilnik kanite nekaj kapljic eteričnega olja, poskrbite, da vam je toplo... Predvsem pa se udobno namestite:  

  • Če masažo izvajate sami, sedite v udoben stol in postavite stopalo na koleno nasprotne noge (na koleno ne pozabite položiti brisače, da ne namastite obleke).
  • Če masažo izvajate drugi osebi, naj le ta udobno leži, podprimo ji vrat z blazino, podprimo pa tudi stopala, ker je masaža lažja, če so malo dvignjena. Morda bo masirancu prijal tudi podloženi svitek iz brisač ali odeje pod koleni.

PRIPOROČLJIV POSTOPEK MASAŽE

1. Nožna kopel

Prvo si privoščite nožno kopel, ki bo stopala osvežila in sprostila. Priporočam, da kanite v kopel nekaj kapljic eteričnega olja (le 2 – 3 kapljice), ki s svojimi zdravilnimi učinkovinami in prijetnim vonjem ugodno vpliva na nas. Najbolj univerzalno eterično olje je sivka, ki deluje analgetično, antiseptično (čisti tudi zrak), odpira zamašene dihalne poti, pomirja živčevje, deluje antidepresivno... Kadar čutite, da vam manjka energije uporabite rožmarin, brin, sibirsko cedro,  v času prehladov evkaliptus ali zopet sivko... 
(eterična olja, za bolj radovedne literatura)

2. Lahkotna masaža celega stopala z oljem ali kremo

Z lahkotnimi gibi vtrite kremo ali olje v celo stopalo: tako podplat kot nart in gleženj. Objemite stopalo s prsti obeh rok, tako da sta palca na podplatu eden pod drugim, ostali prsti pa na nartu. Iz tega položaja lahko stopalo »raztegnemo« (palca potisnemo navzven, ju razmaknemo). IN / ALI Objemite stopalo s prsti obeh rok, tako da sta palca na podplatu eden pod drugim, vendar malce razmaknjena, ostali prsti pa na nartu. Iz tega položaja lahko stopalo »ožamemo« (palca potisnemo navznoter, drug mimo drugega).  Z eno roko primite peto stopala, z drugo pa prste in s slednjo nekajkrat narahlo zaokrožite v obe smeri. Potujte z rokami do prstov, primite palec za blazinico in nekajkrat zaokrožite z njim levo in desno. To ponovite z vsemi prsti.

3. Globja masaža celega stopala

Primite stopalo z obema rokama tako, da sta palca na podplatu, ostali prsti pa na nartu (navadno se masira s palcem, ostali prsti so za oporo) in z močnejšim pritiskom in krožnimi gibi nekajkrat zmasiraj stopalo od pete do začetka prstov in zopet nazaj do pete (lahko nekajkrat ponovite). Nato s prsti zmasirajte še nart od gležnja proti prstom in nazaj do gležnja. Podobne gibe se lahko izvede tudi s korenom dlani.

4. Masaža stopala po delih

  • Stopalni lok
    Eno dlan uporabite za oporo, z drugo pa nekajkrat podrgnite po notranjem stopalnem loku,  nato pa se lotite natančnejše masaže s krožnimi gibi palca prav tako od pete do vrha palca in nazaj.
  • Prsti
    Prvo primite za blazinico vsakega prsta in ga potegnite rahlo navzgor. Zmasirajte blazinico vsakega prsta in s prstom nekajkrat zdrsnite po peclju vsakega prsta (uporabite primeren pritisk). Predvsem pa dobro zmasirajte pecelj palca (priporočam, da uporabite palični hod – z upogibanjem členka palca se pomikajte naprej).Prste zmasirajte tudi z zgornje - hrbtne strani.
  • Blazinica pod prsti
    S palcem potegnite nevidne vodoravne črte po celem področju blazinice pod prsti – v eno in drugo smer. Nato s paličnim hodom ali kroženjem palca zmasirajte blazinico v delu pod mezincem in na ozkem delu, kjer se na stopalo priraščajo prsti. Nato stisnite roke v pest in s členki zmasirajte celo blazinico pod prsti.
  • Del od blazinice pod prsti do pete
    Uporabite gibe raztezanja in ožemanja (glej 2. točko), nato  s krožnimi gibi palca pregnetite celo področje (prsti roke naj predstavljajo oporo na nartu)
  • Peta
    Zmasirajte jo s palčnim hodom iz različnih smeri.
  • Gleženj
    Objemite gleženj s prsti obeh rok in ga dobro zmasirajte (ne pozabite na del nad peto). Z eno roko primite peto stopala, z drugo pa prste in s slednjo nekajkrat narahlo zaokrožite v obe smeri.
  • Nart
    Na nart, in sicer takoj pod prste stopala, položite prste ene roke in dobro zmasirajte celo področje s krožnimi gibi prstov (palec naj bo bolj za oporo, pritisk usmerite predvsem v ostale prste).

5. Zaključek masaže

Pregnetite celo stopalo s korenom dlani (za oporo uporabite drugo dlan in jo položite na nart). Stopalo raztegnite, ga ožemite (glej drugo točko). S prsti primite za gleženj, s palci pa peto ter potegnite navzgor do prstov in čez njih. Nato naredite obratno in primete s prsti podplat, palce pa položite na nart (nad gleženj) in potegnite navzgor do prstov in čez (če izvajate samomasažo, boste morali stopalo malo prestaviti s kolena). S prsti ene roke primite kožne gube prstov na strani narta in nekajkrat potegnite navidezne črte čez nart proti gležnju. Ko zaključite z masažo, za nekaj časa položite dlan na stopalo.

Kaj moramo obvezno vedeti!

Masaža ne sme biti boleča!!! Če z gibi na določenem mestu izzovemo močnejšo bolečino, mesto pogladimo, da ga sprostimo in nadaljujemo z zmanjšanim pritiskom oz., če tudi to ne pomaga, se temu predelu stopala izognemo. Na delih stopala, kjer je masaža najbolj prijetna ali kjer nastane rahla, sproščujoča bolečina, se zadržite dlje časa.

Opisan postopek je le predlog, ogrodje, na katerega lahko pripenjate svoje masažne gibe in tehnike ali pa predlagane gibe uporabite v drugih kombinacijah. Uporabite domišljijo in ustvarite svojo masažo. Nič ni napačnega, dokler deluje prijetno in sproščujoče

DELAVNICA: »MASAŽA STOPAL ZA DOMAČO UPORABO«

Za vse, ki bi radi  masažo stopal vnesli v svoj vsakdan kot enega izmed elementov sprostitve,  organiziram Delavnico masaže stopal za domačo uporabo.

Komu je namenjena?

Vsem, ki bi radi  masažo stopal vnesli v svoj vsakdan kot enega izmed elementov sprostitve -  kot samomasažo IN /ALI kot masažo znotraj družine, prijateljskega kroga.

Program

Program vključuje teoretični in predvsem praktični del, ki se izvajata kombinirano. Natančneje se bomo seznanili z masažnimi tehnikami, osnovnimi eteričnimi olji ter spoznali grobo shemo refleksnih con na stopalu (po pripadajočih organskih sistemih).

Čas trajanja

6 pedagoških ur.

Kdaj

Po dogovoru.

Število udeležencev

Največ pet udeležencev v skupini.

Cena

Glej cenik

Back to top